غذای سگ شما این 6 نوع سبزی را دارد؟

سبزیجات غذای سگ

سبزیجات گروه های غذایی برتر برای انسان ها هستند اما آیا می توانند برای حیوانات خانگی نیز مفید باشند؟ البته که می توانند. در این مقاله سعی می کنیم سبزیجاتی که برای سگ ها مفید است را با هم مرور کنیم. شما میتوانید بررسی کنید که غذای سگ شما این سبزیجات را دارد یا خیر

سیب زمینی شیرین:

این سیب زمینی های شیرین اغلب به رژیم غذایی حیوانات خانگی اضافه می شوند زیرا منبع خوبی از کربوهیدرات ها و فیبر، ویتامین B6 ، ویتامین C، بتاکاروتن، منگنز هستند. این سیب زمینی ها  می توانند انرژی زیادی برای بدن فراهم آورند . پروتئین موجود در رژیم غذایی می توانند به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرند و می توانند وظایف مهمی را تکمیل نمایند. پس پروتئین ها باید جزوی از رژیم غذایی سالم سگ ها باشند.

 سیب زمینی:

 همانند سیب زمینی شیرین، سیب زمینی ها منبع غنی از کربوهیدرات ها هستند و می توانند انرژی عالی برای بدن فراهم کنند. با اینحال  باید توجه داشته باشید که سیب زمینی هم همانند سایر مواد غذایی به طور متعادل در رژیم غذایی گنجانده شوند. اضافه کردن کالری اضافی به رژیم غذایی سگ می تواند به افزایش وزن منجر شود.

هویج:

هویج ها منبع خوبی از بتاکاروتن و نیز تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این ها کالری اندکی دارند و اغلب به عنوان پاداش سالمی به سگ ها داده می شوند.

لوبیای سبز:

لوبیای سبز نیز یکی دیگر از سبزیجات سالمی است که می توانید در رژیم غذایی سگ ها پیدا کنید. این ها منبع خوبی از منگنز، فیبر، ویتامین های C, K و A هستند. علاوه بر این لوبیای سبز کالری کمتری دارد و همانند هویج منبع خوبی برای سگ هایی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

نخود فرنگی:

 نخود فرنگی دربرگیرنده مواد مغذی همچون ویتامین های K, C, B1, A, B6, B3 و B2 هستند و منگنز، فیبر، فولات، فسفر، پروتئین، منیزیم، مس، آهن، روی، پتاسیم دارند. این ها کالری اندکی دارند و فیبر رژیمی غذایی شان بالاست و می توانند مواد غذایی عالی برای مدیریت وزن سگ ها باشند.

بروکلی:

بروکلی منبع عالی از ویتامین C و K، A است و در برگیرنده فولات، منگنز و فیبر می شود. این ماده نیز کم کالری است و برای بیشتر سگ ها انتخاب امنی محسوب می شود.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *