بایدها و نبایدهای ترکیب کردن غذای حیوانات خانگی

بیشتر ماها در مورد نوع غذایی که به سگ ها و گربه هایمان می دهیم هوشیاریم به خصوص زمانی که آن ها علاقه و تمایل خود به خوردن مواد غذایی را از دست می دهند. خوشبختانه نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند عادت های غذایی حیوانات خانگی همچون ترکیب کردن مواد غذایی را بشناسید و بر اساس آن عمل کنید.  قبل از اینکه مطالعه این مقاله را آغاز کنیم باید برخی از بایدها و نبایدهایی که برای ترکیب کردن مواد غذایی حیوانات خانگی وجود دار را با هم مرور نماییم.

 سعی کنید غذای حیوانات خانگی خود را با شکل ها، طعم ها و بافت های مختلف آماده کنید:

 شکل، بافت و بوی غذا جزو موارد مهمی است که باعث می شود سگ یا گربه تان اشتهای غذا خوردن را داشته باشد.  سعی کنید غذاهایی که در اختیار حیوان خانگی خود قرار می دهید را در شکل ها، بافت ها و طعم های مختلف آماده نمایید. در این شرایط از  تمایل آن ها به خوردن شگفت زده خواهید شد.

 قبل از اینکه با دامپزشک مشورت کنید غذای حیوانات خانگی را ترکیب نکنید:

بیشتر غذاهایی که برای حیوانات خانگی تهیه می شوند بر اساس مرحله ای از زندگی، سبک زندگی و در برخی از شرایط حتی بر اساس مشکلات سلامتی آن ها طراحی می گردند. ترکیب کردن غذاها بدون درک این موارد می تواند دردسرساز باشد.

به عنوان مثال این موضوع می تواند به افزایش وزن نامطلوب منجر شود و آن ها را در معرض ویتامین ها و مواد معدنی غیر ضروری قرار دهد.  از حدس زدن بپرهیزید و سعی کنید از یک دامپزشک کمک بگیرید.

 سعی کنید به  مواد غذایی خشک آب اضافه کنید:

سگ ها و گربه های زیادی هستند که مواد غذایی خشک را دوست دارند اما اگر حیوان خانگی شما تمایل اندکی به غذا خوردن داشت بهتر است غذای او را کمی مرطوب سازید.  انجام اینکار بسیار ساده و آسان است. کافیست یک چهارم پیمانه آب تصفیه شده را به کاسه او اضافه کنید تا رطوبت مورد نیاز غذایش تامین شود و طعم آن نیز بهبود یابد. گربه ها بیشتر از اینکار نفع می برند زیرا با دهیدراتاسیون مشکلات جدی خواهند داشت. اگر در این مورد شک دارید با دامپزشک مشورت کنید.

 سعی کنید غذای کنسوری و غذای خشک را با هم ترکیب کنید:

 اضافه کردن غذای کنسروی به غذای خشک روش دیگری برای افزایش رطوبت و بهبود طعم مواد غذایی است . در عین حال به شما اجازه می دهد در خرید انواع مختلف مواد غذایی که با بودجه تان سازگار است انعطاف پذیری داشته باشید. در مورد  تکمیل کردن غذای سگ یا گربه با غذاهای کنسروی با دامپزشک مشورت کنید و ببینید او به چه نسبتی از مواد غذایی نیاز دارد.

 غذاهای درمانی حیوانات خانگی را بدون مشورت با دامپزشک به غذاهای معمول اضافه نکنید:

برخی از غذاها جنبه درمانی دارند. علمی که پشت تهیه غذاهای حیوانات خانگی وجود دارد روز به روز در حال تکامل است و  استفاده از رژیم های درمانی برای برخی از حیوانات می تواند مفید باشد. رژیم های درمانی برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن بیشتر مشکلات سلامتی طراحی می شوند. به همین خاطر شما نمی توانید بدون مشورت با پزشک این رژیم را با رژیم دیگری ترکیب کنید. اینکار می تواند اثرات منفی داشته باشد و حتی مشکلاتی را برای حیوان خانگی تان ایجاد کند.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *