سگ شما غذا نمی خورد؟

غذا نخوردن سگ

اگر سگ شما غذا نمی خورد شاید بو یا طعم غذا را دوست ندارد

برخی از صاحبان سگ ها بر این باورند که سگ ها همه چیز می خورند اما همیشه اینگونه نیست. در شرایط بدتر شما ممکن است برندهای مختلف غذایی را امتحان کنید تا ببینید او از چه غذایی خوشش می اید. خوب  چنین شرایطی انقدرها که شما فکر می کنید پیچیده نخواهد بود. با اینکه بیشتر سگ ها غذاهای جدید را می پذیرند اما برخی از سگ ها نیز اولویت هایی دارند. این موضوع در سه مورد ساده خلاصه می شود: طعم، بافت و بوی ماده غذایی

 بوی ماده غذایی:

غذا نخوردن سگ
غذا نخوردن سگ

همانطور که ما دوست داریم غذایمان بوبی خوبی داشته باشد بوی غذای حیوانات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید سگ ها بوهای تند را دوست دارد یا اینکه ترجیح می دهد بوی غذا متوسط باشد. تازگی غذای سگ نیز بر روی بوی آن تاثیر گذار خواهد بود. با افزایش  عمر غذا بوی آن نیز ممکن است دستخوش تغییراتی شود.  چربی هایی که در محصولات وجود دارد شروع به اکسید شدن می کنند. این تغییر حالت به معنای خراب شدن است و می تواند طعم و بوی نامطبوعی ایجاد کند. بو و طعم را نادیده نگیرید و این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشید. مطمئن شوید که غذای سگ را به درستی نگهداری می کنید و اگر خراب شد آن را دور می ریزید.

طعم غذای سگ:

خوشبختانه شرکت های تولید کننده غذای حیوانات تلاش می کنند گزینه ها و مواد تشکیل دهنده مختلفی را برای مشتریان خود فراهم آورند. فقط فراموش نکنید که تازگی غذا می تواند بر روی طعم آن اثر داشته باشد.به همین خاطر زمانی که بهترین غذا را برای سگ خود انتخاب می کنید باید آن را در مکان مناسب نگهداری کنید و اگر خراب شد آن را دور بیندازید.

 بافت غذای سگ:

 شاید فکر کنید این گزینه به اندازه بو و طعم اهمیت ندارد اما اینگونه نیست. بافت غذا برای بیشتر سگ ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ویژگی هایی همچون سفت بودن، سیالیت و کشسانی غذاها می تواند تفاوت زیادی در آن ها ایجاد کند. بیشتر سگ ها غذاهایی را ترجیح می دهند که جویدن آن ها اسان باشد. این موضوع به معنای گوشت نرم کنسروی یا سایر مواد نرم است.

 در مورد پاداش هایی که به سگ ها می دهید خوب فکر کنید:

 دادن غذای خوش طعم زیاد به سگ ها که نسبت به رژیم غذایی اش  جذاب تر است می تواند اشتهای او را در طول زمان تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر افراد زیادی به عنوان پاداش به سگ شما غذاهای مختلف بدهند ممکن است این موضوع به چاقی او منجر شود.  بهتر است پاداش های غذایی تنها 10 درصد از کل کالری های روزانه او را تشکیل دهد.

زمانی که شک داشتید با دامپزشک مشورت نمایید.

اگر هنوز در مورد غذایی که باید به سگ خود بدهید شک دارید یا نمی دانید سگتان  از چه غذایی خوشش می آید بهتر است با دامپزشک مشورت کنید. او می تواند عادت های غذایی او را تعیین کند و ببیند چه چیزی باعث شده است از  غذا خوردن فراری باشد.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *