آشنایی با علائم خطرناک در گربه ها

آیا گربه شما وحشت زده به نظر می­رسد؟

استرس می­ تواند هر کسی، حتی گربه­ های ما را کمی دیوانه سازد. بخش حیرت انگیز زمانی است که اضطراب و ترس مرتبط با استرس گربه­ های ما را به نحو مشابهی با ما تحت تاثیر قرار می ­دهد، بیشتر گربه­ ها تمایل به مخفی کردن و پوشش آشفتگی درونی خود دارند. حتی بدتر، استرس می­ تواند نشانه­ای باشد که گربه شما دارای مشکل سلامتی است. طبق گفته دکتر پاتریشیا بی. مک­ کانل، مشاور معتبر رفتارشناسی حیوانات، استرس مزمن حتی می ­تواند “پاسخ ایمنی را سرکوب کند و موجب بیماری های مختلف شود. در اینجا برخی نشانه­ های استرس وجود دارند که در صورت وقوع ناگهانی آن، می­ خواهید از گربه خود مراقب کنید.

10 نشانه گربه شما که ممکن است خطرناک باشد

  1. ادرار کردن خارج از جعبه­ خواب گربه خانگی

این کار آزار دهنده، بدبو و تمیز کردنش خیلی سخت است، اما توجه کنید. گربه­ هایی که خارج از جعبه خواب ادرار می­ کنند، سعی دارند چیزی را به ما بگویند. برای فهمیدن علت، با دامپزشک خود یا مشاور رفتارشناسی دامپزشکی مشورت کنید.

  1. اسهال، یبوست یا سایر موارد گوارشی گربه خانگی

این یک وضعیت نسبتا کثیف دیگری است و می­ تواند نشان دهنده چندین چیز باشد. بهترین راه این است که نگذارید حرکت کند و  با دامپزشک خود صحبت کنید.

  1. تمیز کردن بیش از حد

دلایل تمیز کردن بیش از اندازه گربه خانگی
علائم خطرناک در گربه ها

گربه­ ها بخاطر تمیزکردن وسواسی خود شناخته شده هستند، اما لیسیدن زخم یا کچلی خودشان می ­تواند نشانه­ای از آشفتگی باشد. نظافت را فراموش کنید و مستقیم به مطب دامپزشک بروید.

  1. خارش بیش از حد گربه

مانند لیسیدن اجباری، خارش بیش از حد نیز می ­تواند نشانگر برخی مشکلات بهداشتی و رفتاری باشد. قبل از اینکه مشکل از کنترل خارج بشود، با دامپزشک خود ملاقات کنید.

  1. گوشه­ نشینی گربه خانگی

گوشه­ گیری طبیعت دوم گربه­ ها است. با این حال، گربه نباید دائما و پیوسته از شما و هر کس دیگری در خانه مخفی شود. هنگامی که توانستید با کلی کلنجار او را کریر گربه قرار دهید، به دامپزشک مراجعه کنید.

  1. ایجاد سر و صدای بیش از حد گربه

همه می ­دانند که تون صدای گربه بسیار آرام­ بخش است، اما مراقب تقلاهای طولانی و یا تکراری میوهای وحشت زده باشید- خصوصا اگر گربه شما “سخنگو” معمولی نیست. اگر این اتفاق افتاد، بجای امتحان کردن گرفتگی صدای کدهای زبان بچه گربه، گربه خود را به دامپزشک ببرید.

  1. کاهش اشتهای گربه

دلایل کاهش اشتها در گربه ها
علائم خطرناک در گربه ها

گربه ­ها مانند ما به پرهیزهای غذایی یا رژیمهای غذایی عمل نمی ­کنند، اگر گربه شما بطور ناگهانی علاقه به خوردن غذا را از دست بدهد یا همراه با آن خوردن غذا را متوقف کند، مشاوره با دامپزشک اهمیت دارد.

  1. افزایش خواب گربه

فقط به این دلیل که گربه­ ها می­ توانند تا 20 ساعت در روز بخوابند لزوما به این معنی نیست که گربه شما نیز  این کار را انجام خواهد داد. تا حالا حتما به برنامه خواب او عادت کرده ­اید. اگر گربه شما یش از حد معمول می­ خوابد یا بسیار خواب­ آلود به نظر می­رسد با دامپزشک خود صحبت کنید.

  1. حمله به سوی سایر حیوانات

اقدامات تهاجمی و پرخاشگری نسبت به حیوانات خانگی یا سایر حیوانات می­ تواند نشانه­ای از گربه کسل یا مریض باشد. قبل از اینکه مشکلات بدتر شوند، با دامپزشک خود یا مشاور رفتار شناسی دامپزشکی مشورت کنید.

  1. حمله به سوی مردم

گربه مریض و یا کسل نیز ممکن است حمله به سوی مردم، حتی شما را نشان دهد. باز هم بهتر است بلافاصله با دامپزشک خود یا مشاور رفتار شناسی دامپزشکی مشورت کنید.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *