5 نکته برای داشتن گربه سالم تر و لاغرتر

نگهداری گربه

اگرچه چاق بودن گربه ها ممکن است برایتان بامزه باشد اما واقعیت این است که چنین گربه هایی ممکن است سلامتی خوبی نداشته باشند. اگر بچه گربه شما چاق است یا شروع به چاق شدن کرده است به کمک نکاتی که در این مقاله بیان می کنیم می توانید او را به یک گربه لاغرتر و سالم تر تبدیل کنید. اگر این نکات را دنبال نمایید لازم نیست هزینه زیادی برای تغذیه گربه  چاقتان صرف کنید.

 رژیم های مختلف غذایی همگی یکسان نیستند:

گربه ها گوشت خوار هستند. این موضوع بدین معنی است که آن ها به رژیم غذایی نیاز دارند که در آن گوشت باشد. وجود فیلر تنها کالری خالی وارد بدن گربه می کند. زمانی که می خواهید مواد غذایی مورد نیاز گربه را خریداری کنید برچسب روی آن ها را بخوانید و به آن ها توجه داشته باشید. گوشت باید یکی از مواد تشکیل دهنده غذای او باشد. غذاهای با کیفیت بهتر به معنای داشتن فیلر کمتر است.

بحث غذای خشک گربه در برابر غذای مرطوب:

برخی از افراد طرفداران پر و پا قرص مواد غذایی خشک هستند این در حالیست که برخی از افراد از این غذاها برای گربه خود استفاده نمی کنند. این انتخاب به خود شما بستگی دارد اما می توانید از یک متخصص در این تصمیم گیری استفاده کنید. هر چقدر غذای گربه فیلر کمتر و آب بیشتری داشته باشد، می تواند شادتر  و سالم تر زندگی کند.

اندازه وعده:

دو واژه هست که برای افراد سرتاسر جهان اشناست. سعی کنید هر غذایی را به گربه خود ندهید. اگر غذایی  را کل روز در اختیار گربه قرار دهید او سعی می کند حتی زمانی که گرسنه نیست به خوردن آن روی آورد. سعی کنید ذات شکارچی بودن گربه را  بیشتر تقویت کنید. غذاهای او را برای 15 دقیقه در اختیارش قرار دهید. اگر هنوز غذایی در کاسه باقی مانده بود، باقی آن را در فریزر قرار دهید. در این شرایط می توانید متوجه تغییراتی که در وزن گربه ایجاد می شود بشوید.

تمرینات ورزشی:

ورزش گربه
ورزش گربه

با گربه خود بازی کنید. با او بدوید، اسباب بازی هایش را کنارش بگذارید از نور لیزر، توپ و سایر اسباب بازی های سرگرم کننده استفاده کنید. پیشنهاد نمی کنیم بچه گربتان را به پیاده روی ببرید مگر اینکه او از اینکار لذت ببرد. اما تنها 20 دقیقه بازی در روز می تواند برای سلامتی اش خوب باشد. اینکار نه تنها مانع از خستگی و افسردگی گربه می شود بلکه ذهن و بدن او را هم سالم تر نگه می دارد.

از غذای خودتان به گربه ندهید:

غذای شما برای خود شما تهیه شده و اصلا برای گربه ها مناسب نیست. این حیوانات کوچک شبیه شما نیستند. پس نمی توانید پیتزا یا چیپس سیب زمینی به آن ها بدهید. پس از دادن غذای خودتان به گربه پرهیز کنید و او را طوری آموزش دهید که از این غذاها دوری کند. اگر گربه شما اصرار زیادی برای خوردن چنین غذاهایی داشت سعی کنید گزینه های سالم تری را در بخش  فروشگاه غذاهای حیوانات خانگی پیدا کنید و آن را به گربه بدهید. از غذای خودتان به او ندهید.

خوب همانطور که مشاهده کردید این 5 نکته به شما کمک می کند گربه سالم تر و خوش اندام تری داشته باشید.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *