خاک گربه | خاک بستر گربه

خاک بستر گربه

خاک گربه از چه چیزی تشکیل شده است؟

خاک بستر گربه
خاک بستر گربه

زمانی که تلاش می کنید بهترین خاک بستر را برای گربه خود خریداری کنید ممکن است به خاطر گزینه های متعددی که در بازار وجود دارد سردرگم شوید و ندانید این خاک گربه ها از چه چیزی تشکیل شده اند. انواع مختلفی از خاک بسترها در دسترس هستند اما الزاما بیشتر آن ها در سه طبقه بندی مجزا قرار می گیرند: خاک بستر مبتنی بر خاک رس، مبتنی بر سیلیکا، زیست تخریب پذیر. بهترین خاک بستری که می توانید برای گربه خود خریداری کنید به نوع انتظاراتی که دارید بستگی خواهد داشت.

 خاک بستر مبتنی بر خاک رس:

خاک بستر تهیه شده از خاک رس قدیمی ترین موردی است که می توانید پیدا کنید. این گزینه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. خاک رس در خاک بستر گربه به کار می رود زیرا می تواند مایعات را به خود جذب کند. خاک بسترهای سنتی می توانند ادرار گربه را جذی نمایند زیرا این ها ادرار را به طور موثر جدا می سازند و به طور طبیعی بو را کنترل می کنند.

با اینحال  زمانی که خاک بستر تهیه شده از خاک رس خراب شود و نتواند مایعات را جذب کند بویی که از آن ساطع می شود می تواند دردسرساز باشد. اجزای تشکیل دهنده متعددی همچون جوش شیرین و  زغال چوب ممکن است برای کنترل بو به این خاک اضافه شود.

این خاک بسترهای سنتی باید تمیز می شدند و به طور مکرر تعویض می گشتند. این ها برآمدگی هایی که به راحتی با قاشق اسکوپ برداشته می شود را ایجاد نمی کنند و به همین خاطر باید کل جعبه خاک بستر باید  خالی شود، تمیز گردد و حداقل هفته ای یکبار تعویض شود. اضافه کردن انواع خاصی از خاک رس می تواند به خاک بستر اجازه دهید به هنگام مرطوب شدن ، برامده و انبوه گردند. این نوع خاک بسترهای مبتنی بر خاک رس  به عنوان خاک بسترهای جمع شونده شناخته می شوند. در این نوع خاک بسترها، برآمدگی های واحد  خاک خراب شده را می توان به راحتی با قاشق اسکوپ برداشت و دیگر نیازی به تمیز کردن  کل جعبه نخواهد بود. به همین خاطر این جعبه ها که با خاک جمع شونده پر می شوند را می توان به طور منظم تمیز کرد و خاک خراب شده را برداشت. در این شرایط اصلا لازم نیست کل جعبه را به طور کامل خالی کنید و دوباره خاک بستر تازه در ان بریزید. برای بیشتر افرادی که در منزل خود گربه نگهداری می کنند، خاک بسترهای تهیه شده از رس چه به صورت جمع شونده و چه به صورت غیر جمع شونده انتخاب  خوبی خواهند بود اما گزینه های دیگری هم موجود است.

 خاک بستر تهیه شده از سیلیکا:

 خاک بسترهای کریستالیزه شده از ژل های سیلیکا تهیه شده اند. این ژل ها جاذب هستند و می توانند بوی موجود را کنترل کنند. سیلیکای به کار رفته در این محصولات شبیه مواردی است که اغلب در کیسه های کوچک بسته بندی شده به عنوان مواد نگهدارنده با غذاها، داروها و سایر مواد مصرفی یافت می شود و ممکن است با رطوبت اضافی از بین برود و اسیب ببیند.

 خاک بسترهای مبتنی بر سیلیکا می تواند برای آن هایی که خاک بستر تهیه شده از خاک رس را دوست ندارند گزینه خوبی باشد. این ها گرد و خاک کمتری تولید می کنند اما برخی از افراد بر این باورند که این خاک بسترها می توانند برای گربه ها خطرناک باشند به خصوص اگر گربه آن را در مقادیر زیاد ببلعد.

خاک بسترهای زیست تخریب پذیر:

 اگرچه خاک بسترهای تهیه شده از خاک رس یا سیلیکا برای اینکه برای گربه خطرناک باشند باید در مقادیر زیاد بلعیده شوند اما خاک بسترهای زیست تخریب پذیر  گزینه جایگزینی برای آن  هایی هستند که از این شرایط واهمه دارند. این ها همچنین گزینه جایگزین برای افردی هستند که به دنبال محصولات سبز می گردند و دوستدار محیط زیست هستند.

 چنین خاک بسترهای زیست تخریب پذیری ممکن است از محصولات کاغذی بازیابی شده یا مواد گیاهی همچون گندم، ذرت، دانه های لوبیا ساخته شده باشد. به خاطر اینکه چنین محصولاتی زیست تخریب پذیر هستند محیط زیست را نابود نمی کنند. برخی از منابع حتی از محصولات نهایی استفاده می کنند. با اینحال قرار گرفتن مدفوع گربه در نواحی باغ به خصوص جایی که میوه های خوردنی یا سبزیجات رشد می کند می تواند بیماری های ناخواسته ای را برای انسان ها ایجاد نماید. بهترین خاک بستر برای گزیه شما به مدت زمانی که او در جعبه اش می گذارند، گرد و خاکی که از جعبه تولید می شود و سایر فاکتورها بستگی خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که راحتی و تمایل گربه به این خاک بسترها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر مزایا و معایب هر کدام از خاک بسترها را یاد بگیرید می توانید انتخاب عاقلانه ای داشته باشید.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *