چگونه با وجود گربه ها خانه ای تمیز داشته باشیم؟

داشتن حیوانات خانگی ممکنه کار شما را در تمیز نگه داشتن خانه زیاد کنه اما تمیز نگه داشتن خانه با وجود گربه های خانگی غیر ممکن نیست. ما در اینجا سعی می کنیم که چند نکته مهم را در مورد این موضوع به شما بگیم و شما می توانید با توجه کردن به این نکات از داشتن گربه خانگی و زندگی کردن با آنها لذت بیشتری ببرید.

نظافت موها

شانه کردن موهای گربه
شانه کردن موهای گربه

بزرگترین چالش برای خیلی از صاحبان حیوانات خانگی جمع کردن موهای کف اتاق است. باید به این نکته توجه کنید که هیچ گونه نژادی  از گربه ها وجود ندارد که موهای شان اصلا نریزد. اما بعضی از نژادها مثل  labradoodlesو bichon frises و schonou-zer ریزش مو کمتری دارند.

برای خلاص شدن از شر موهای ریخته شده در کف خانه بهترین راهکار شانه کردن موهای گربه تان به طور مرتب و منظم می باشد. یک دامپزشک متخصص می‌گویند: در حالت ایده آل شما باید حیوان خانگی خود را چند بار در هفته بشویید و برس بکشید. و این که فقط یک برس کشیدن سریع برای گرفتن کرک و موکافی می باشد. در این صورت شما با جمع کردن موها در برس،  دیگر مویی در کف اتاقتان نمی‌بینید.

درضمن، برس کشیدن گربه تان به طور مرتب می‌تواند باعث کاهش مشکلات بهداشتی مانند یبوست و رشد موهای زائد شود. اگر امکانش وجود دارد ،گربه خود را بیرون از خانه  ( تراس خونه و یا حیاط ) برس  بکشید ،در این صورت شما نیازی به جارو کشیدن  هم ندارید. و در نهایت  باید به این نکته هم توجه کنید که برس کشیدن گربه ها باعث حس آرامش در آنها میشود و با این کار به گربه کمک میکنید تا احساس عشق و محبت در آن لحظه بکنند.

 حمام کردن گربه ها

حمام کردن گربه
حمام کردن گربه

 جعبه های مخصوص حمام گربه ها داخل خانه ،باعث می‌شود که وجود مو گربه در کف اتاق کمتر شود. جعبه های مخصوص حمام گربه ها را می توان به راحتی با شوینده ها هر دو روز یکبار با آب شست . اما مراقب باشید که آن را با آمونیاک پارک نکنید. چون این کار باعث می‌شود که بوی ادرار گربه را تقلید کنند و اگر تعداد گربه های زیادی در خانه دارید و یا گربه های تان شرایط پزشکی مختلفی دارند باید چند جعبه مخصوص حمام داشته باشید.

مراقب باشید که اگر گربه شما در سطح ظرف پلاستیکی حمامش خراش ایجاد کرد حتماً جعبه را عوض کنید تا مشکلی در شستشوی مدفوع ایجاد نشود ،چون در اینصورت ممکن است مقداری مدفوع در محل خراش  جمع شود و به خوبی شسته نشود. دقت کنید  که بچه گربه​ها را قبل از ۳ ماهگی حمام نکنید. آنها به سرما خیلی حساس هستند. برای تمیز کردن آنها از پنبۀ خیس استفاده کنید.

اتاق مخصوص

اتاق گربه
اتاق گربه

و این که می‌توانید یک اتاق مجزا برای وسیله های گربه خود تعیین کنید.این کار کمک می‌کند تا بوی غذای گربه و موی گربه در آن اتاق مخصوص خودش ریخته شود و در این حالت تمیز کردن خانه کار راحت‌تری می‌شود.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *