کربوهیدرات ها: مواد کلیدی در رژیم متعادل سگ ها

غذای سگ

زمانی که صدها گزینه مختلف غذای سگ را که در بازار وجود دارد با هم مقایسه می کنید ایده های زیادی هستند که باید به خاطر داشته باشید. مطالعه دقیق برچسب به شما کمک می کند نوع مواد تشکیل دهنده و مقدار آن ها را ببینید. مواد تشکیل دهنده زیادی در غذاهای با کیفیت سگ ها به کار می رود و در این مقاله ما قصد داریم تنها بر روی کربوهیدرات ها تمرکز کنیم. کربوهیدرات ها چیزی حدود 30 الی 70 درصد غذای خشک سگ ها را تشکیل می دهند. این ها معمولا از گیاهان و غلات به دست می آیند و انرژی را به شکل قند فراهم می کنند. کربوهیدرات ها عملکردهای مهمی در غذای سگ ها دارند.

فراهم کردن انرژی:

یکی از قابلیت های مهم کربوهیدرات ها فراهم آوردن انرژی مورد نیاز برای حیوانات است. یگ ها می توانند منابع خاصی ار کربوهیدرات ها را به قندهای ساده ای که به راحتی جذب می شود تبدیل کنند. بیشتر کربوهیدرات های پیچیده باید توسط بدن قبل از جذب شدن به موارد ساده تر تجزیه شود. کربوهیدرات ها در روده کوچک به مولکل های گلوکز تبدیل می شوند. گلوکز رایج ترین منبع انرژی است که می توان از آن در اکثر سلول های بدن استفاده کرد. گلوکر برای فرهم آوردن انرژی سریع ضروری است و برای مغز و سیستم عصبی هم نیاز می باشد. این ماده در بدن ذخیره می شود و بعدها به شکل گلیکوژن ازاد می گردد. اگر حیوان خانگی شما غذای زیادی بخورد و کمتر ورزش کند، این گلیکوژن ذخیره شده به چربی تبدیل می شود و در بدن رسوب می کند همین امر باعث چاقی می گردد.

ایجاد ساختار و بافت:

معمولا کربوهیدرات ها باعث ایجاد ساختار و بافت می شوند و به غذاها اجازه می دهند عمر پایدارتری در قفسه ها داشته باشند و خوردنشان اسان باشد. کربوهیدرات های نشاسته دار محصولی را ایجاد می کنند که نه تنها حیوانات را از گرسنه شدن باز می دارد بلکه به او کمک می کند سطح دندان هایش را تمیز نماید و از تشکیل پلاک پیشگیری کند.

فیبر مفید:

مواد خاصی که در گیاهان وجود دارد توسط سگ ها ممکن است به راحتی قابل هضم نباشد. فیبرها از غلات و گیاهانی همچون جو ، برنج قهوه ای، پالپ چغندر، پکتین و پوسته بادام زمینی به دست می آید. فیبر در برابر تجزیه شدن توسط آنزیم ها در روده کوچک مقاومت می کند اما برخی از فیبرها در روده بزرگ تخمیر می شود و همین امر به تنظیم باکتری های روده کمک می نماید. فیبر ماده مغذی مورد نیاز برای سگ ها نیست اما در بیشتر غذاها گنجانده می شود زیرا باعث ایجاد حس سیری می شود، سلامت روده را تامین می کند و حتی به کنترل سطح قند خون در سگ های دیابتی کمک می کند.

کربوهیدرات ها از کجا می آیند؟

انواع رایج تر کربوهیدرات هایی که در غذای سگ ها به کار می روند غلات صبحانه هستند. این غلات باید به اندازه کافی پخته شوند تا جذب آن ها در روده سگ به راحتی انجام شود. همچنین این امر به بهبود طعم مواد تشکیل دهنده خام کمک می کند.
منبع رایج کربوهیدرات ها معمولا بر روی بسته بندی غذای سگ ها می توان مشاهده کرد. برخی از این مواد عبارتند از :
• جو
• جوی دوسر
• برنج قهوه ای
• گندم کامل
• ذرت کامل
• سیب زمینی
• ارزن
مواد تشکیل دهنده خوب معمولا با واژه کامل در نام آیتم ها همراه خواهد بود. این موضوع نشان می دهد این محصول مواد مغذی و فیبر مهم برای حفظ انرژی سگ و سیر نگه داشتنش را فراهم می کند.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *