5 دلیلی برای اینکه گربه شما بسیار گرسنه است

اگر احساس میکنید گربه شما بسیار گرسنه هست و مقدار زیادی در روز غذا میخورد ممکن است این یک هشدار باشد برای شما و گربه شما دچار بیماری شده باشد. 5دلیل که ممکن است در اثر آن گربه شما بسیار گرسنه باشد در اینجا بیان شده است

دیابت:

دیابت بیماری است که باعث می شود  گربه شما کمبود انسولین داشته باشد یا پاسخ مناسبی به انسولینی که تولید می شود ندهد.  هر دو نوع دیابت  مانع از این می شود که عضلات و اندام های گربه گلوکز را به انرژی تبدیل نماید و همین امر موجب می شود مقادیر زیادی از گلوکز در جریان خون  جمع شود. اشتهای افزایش یافته و تشنگی جزو نشانه های اصلی مرتبط با دیابت در گربه هاست.

پرکاری تیروئید:

پرکاری تیروئید بیماری است که به خاطر تولید بیش از حد هورمون تیروکسین رخ می دهد. تیروکسین هورمون تیروئیدی است. هورمون های تیروئید طبیعی  فرآیند شیمیایی در داخل سلول های بدن گربه را افزایش می دهند. با اینحال در پرکاری تیروئید ، سطح بالای هورمون ها باعث می شود سلول های بدن متابولیسم بیشتری را انجام دهند و این موضوع به افزایش اشتها  منجر می شود.

 مشکلات التهاب روده:

گربه شما همیشه گرسنه هست؟  این موضوع ممکن است بدین خاطر باشد که  سیستم گئارش او مواد مغذی مورد نیاز  را از طریق مواد غذایی جذب نمی کند. این موضوع  معمولا به خاطر مشکلات رودی معده ای همچون بیماری التهابی روده رخ می دهد.  همین امر اغلب به کاهش وزن و اشتهای افزایش یافته منجر می شود. بیماری التهابی روده می تواند گربه ها را در هر سنی درگیر سازد اما چنین شرایطی بیشتر در گربه های میانسال بیشتر دیده می شود

 سرطان روده :

 سرطان های معدی روده ای که می تواند شکم و روده گربه را با تومور تحت تاثیر خود قرار دهد در برگیرنده آدنوکارسینوم و leiomyosarcoma است. بیشتر انواع سرطان موجب افزایش اشتها در گربه می شوند و این موضوع به خاطر جذب نادرست مواد غذایی رخ می دهد.

 افزایش سن:

 با پیر شدن گربه ممکن است مشکلات رفتاری یا جسمی متعددی همچون بیماری هایی که در قسمت های قبلی ذکر کردیم رخ دهد. این موضوع باعث افزایش مشکلاتی همچون افزایش اشتها گردد.

برای افزایش اشتها در گربه چه کاری می توان انجام داد؟

اگر گربه شما تغییرات ناخواسته ای در رفتار خود دارد بهتر است با یک دامپزشک مشورت کنید. پزشک می تواند به شناسایی علل زمینه ای بیماری و درمان آن کمک کند. در مواردی که اشتها  به طور ناگهانی افزایش پیدا می کند، می توانید از دامپزشک در مورد تغییر دادن یا ندادن رژیم غذایی سوال کنید. ممکن است رژیم درمانی برای کمک به شرایط گربه و نیز بررسی مصرف کالری نیاز باشد.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *