غذاهای مناسب برای بچه گربه ها

غذا برای بچه گربه

بچه گربه ها برای اینکه استخوان ها و عضلات قدرتمندی داشته باشند به مواد مغذی خاصی نیاز دارند. آن ها برای رشد مغز و ساخت سیستم ایمنی قوی به این مواد مغذی نیاز خواهند داشت. غذاهای زیادی برای گربه ها در بازار وجود دارد. برخی از آن ها برای مراحل خاصی از زندگی گربه ها طراحی شده اند و برخی از آن ها می توانند مراحل مختلف توسعه ای این حیوانات خانگی را پوشش دهند. به خاطر داشته باشید که آغاز رژیم غذایی مناسب برای گربه ها می تواند برای سلامتی طولانی مدت آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. پس باید غذایی را خریداری کنید که بتواند نیاز بچه گربه در این مرحله حساس را پوشش دهد. در غیر اینصورت مجبور هستید باقی زندگی گربه را در  مطب دامپزشک و به دنبال خرید دارو باشید. بعد از اینکه نیازهای اصلی تغذیه ای بچه گربه را درک کردید و فهمیدید باید به دنبال چه مواد تشکیل دهنده ای باشید انتخاب غذای مناسب بسیار ساده و اسان خواهد بود.

 کربوهیدرات ها و پروتئین ها

در ابتدا باید بدانید که گربه ها گوشت خوار هستند. آن ها نمی توانند سبزیجات یا کربوهیدرات ها را  مورد استفاده قرار دهند. به همین خاطر پروتئین های حیوانی باید اصلی ترین غذای تشکیل دهنده رژیم غذایی بچه گربه ها باشد. اگر گربه شما مقادیر کافی از پروتئین گوشتی را به دست نیاورد بدن او دچار کمبود برخی از مواد مغذی مورد نیاز خواهد شد.

در چنین شرایطی بدن گربه شروع به تجزیه خود عضلات می کند و تلاش می کند از طریق این روش مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین نماید.

پروتئین های حیوانی برای رشد سالم عضلات و بافت ها، تامین اسیدهای آمینه و ایجاد بافت ها ضروری است. برخی از اسیدهای آمینه مهم تر از سایرین هستند. به عنوان مثال یکی از اسیدهای آمینه مهم برای بچه گربه ها و گربه ها taurine است.  این اسید آمینه برای عملکرد طبیعی قلب، بینایی و تولید مثل گربه ها ضروری است. بدون چنین اسید آمینه ای گربه کور می شود و از مشکلات قلبی رنج می برد. این اسید آمینه تنها در منابع گوشتی یافت می شود و باید بخشی از رژیم غذایی سالم او باشد. بیشتر غذاهای گربه با کربوهیدرات ها و غلات درست می شود و نمی توان از آن ها اجتناب کرد اما چنین مواد تشکیل دهنده ای باید درصد اندکی از مواد غذایی او را تشکیل دهند. مصرف زیاد کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه باعث  ایجاد مشکلات روده ای و افزایش وزن زیاد در آن ها می شود.

چربی ها: این مواد برای بچه گربه ها خوب است

بچه گربه ها
بچه گربه ها

 چربی ها مهم ترین اجزای تشکیل دهنده رژیم غذایی گربه های کوچک هستند و به آن ها کمک می کنند ویتامین های مهم همچون ویتامین A، D، E و K را جذب نمایند و به غذاها طعم می بخشند. چربی ها می توانند منبع عالی از انرژی برای گربه ها باشند و  چربی مورد نیاز برای داشتن پوست و پوشش مناسب را فراهم آورند. رژیمی که چربی اندکی دارد به پوسته پوسته شدن پوست گربه و خشک شدن آن منجر می شود و احتمال بروز عفونت پوستی را بیشتر می کند. چربی ها و اسیدهای چرب برای توسعه گربه های کوچک ضروری هستند. بچه گربه ها باید منبع خوبی از اسیدهای چرب آراشیدونیک را دریافت نمایند. این اسیدها برای لخته شدن خون و رشد پوست ضروری هستند. بچه گربه ها همچنین به اسید لینولئیک برای داشتن پاسخ التهابی سالم نیاز دارند.

اشتراگ گذاری این مقاله

به اشتراک گذاری بر روی facebook
به اشتراک گذاری بر روی linkedin
به اشتراک گذاری بر روی twitter
به اشتراک گذاری بر روی email

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *